Cemal Reşit Rey Konser Salonu - Mart 2011

11 Mart 2011, 20:00
İslam Manafov

Doç. S.Sinamdzgvarishvili-Vahtangova:
 “Onu dinlediğinizde, onun için piyanoda imkansız bir şey olmadığını anlıyorsunuz.”

Program
M.Mussorgsky: Bir Sergiden Tablolar
Ara
A.Scriabin: Sonat no.9
S.Prokofiev: Sonat no.7


İlk müzik eğitimine 7 yaşında Bakü’de başladı, 5 senelik müzik okulu ve 4 senelik A. Zeynallı Bakü Müzik Lisesi’nde eğitimine devam etti. Bunların ardından hep hayalini kurduğu Tchaikovsky Moskova Devlet Konservatuarı’nı kazandı. Burada ünlü Neuhaus Okulu öğrencilerinden Rusya Devlet Sanatçıları Prof. Aleksey Nasedkin ve Prof. Margarita Fiodorova’dan dersler aldı. Manafov’a sanat hayatında hangi bestekâr ve icracılardan etkilendiği sorulduğunda, ‘’Müzikte eğitim ve manevi soyağacım Beethoven’a kadar uzanır” cevabını veriyor. Ve o soyağacını anlatırken Beethoven - Czerny - Liszt - Godovsky  - Neyhaus - Nasedkin, Fyodorov- Manafov... gibi bir tablo ortaya çıkıyor. Ama hayatta örnek aldığı büyüklerden Şark ve Türk dünyasının dâhi bestekârı Üzeyir Hacıbeyli’nin adını her zaman ilk sıralarda tutuyor.
İslam Manafov, 1979’da ‘’Azerbaycan Piyanistler Yarışması’’ 1.lik ödülünü kazandı. 1980 yılında büyük şef Niyazi Tagizade yönetiminde çaldığı Rachmaninov 3. piyano konçertosunun başarısını takiben Moskova’nın en ünlü konser salonlarında, St. Petersburg, Tiflis, Erivan, Gorki gibi Rusya’nın birçok şehrinde, Belarusya’da, Bulgaristan’da, Türkiye’de değişik programlarla konserler verdi.
Manafov, 2002 yılında bir davetle Türkiye’ye geldi. “8. Uluslar arası İstanbul Piyano Festivali” kapsamındaki resitali, 2007 yılında İstanbul’da konserlerde çağımızdaki virtüöz piyanistlerin repertuarında ender olarak rastlanan ve en üst düzey ustalık gerektiren eserlerin prömiyerlerini yaptı.
Manafov’un bu konserde icra edeceği programa gelince, bu eserlerin Rus müziğinin 3 ayrı dönemini ve farklı akımlarını yansıtmakla beraber, ortak yani program müziği özelliği taşımasıdır. Manafov’un konserlerinin amacı, eserlerin içeriğini, bestecinin düşüncelerini eserlere yansıttığı doğrultuda, dinleyicilere kendini bir aracı olarak sunup bestekârın hislerine tercüman olup topluma mesaj vermektir. Manafov, Bakü Müzik Akademisi ve Yeditepe Üniversitesi’nde Doçent olarak çalışmakta, sanat yaşamına piyanist ve orkestra şefi olarak devam etmektedir.
Manafov’un gerçekleştirmekte olduğu son projelerden birisi de Piyano’nun keşfinin 300. yılı, Chopin’in ve Liszt’in 200. doğum yıllarını 2009-2010-2011 yıllarında tüm dünyada 300 konserle kutlamaktır.





13 Mart 2011, 20:00 
Gürhan Eteke, klarnet
Pierre Amoyal, keman
Andrey Baranov, keman
Miguel da Silva, viyola
Yovan Markovitch, viyolonsel
İris Şentürker, piyano

Program
Johannes Brahms: “Klarnet ve Yaylı Çalgılar için Besli” Si Minör, Op.115
Ara
Robert Schumann: “Piyanolu Besli” Mi bemol Majör, Op.44
Sergei Prokofiev: “Klarnet, Yaylı Kuartet ve Piyano için Yahudi Temaları Üzerine Üvertür” Op.34


Uluslararası solist sanatçılardan olusan topluluk, bu konserde romantik dönemin en önemli bestecilerinden Johannes Brahms’ın Op.115 Klarnetli Besli’sini, Robert Schumann’ın Op.44
Piyanolu Besli’sini ve Prokofiev’in Op.34 Yahudi Temaları Üzerine Üvertür’ünü seslendiriyor.
Konserin proje yönetmeni ve uluslararası klarnet sanatçımız Gürhan Eteke, birçok grubun yanı sıra son zamanlarda büyük çıkıs yapan Istanbul Klarnet Korosu’nun da kurucusu ve genel sanat yönetmenidir. Sanatçı, klarnet, orkestra repertuarı ve oda müzigi dersleri vermekte ve Buffet Crampon yapımı “Tosca” klarnetler ile sanatını icra etmektedir.
Toplulukta 1. Keman partilerini yorumlayacak ünlü keman virtüözü Pierre Amoyal, Camerata Lausanne’ın kurucusu ve sefi, ayrıca Lausanne Konservatuarı’nın keman profesörüdür. Sanatçı, Stradivarius tarafından 1717 yılında yapılmıs dünyanın en degerli çalgılarından biri; ünlü “Kochanski” ile sanatını icra etmektedir.
2. Kemanda 13 uluslararası yarısmada performansı ve virtüozitesi ile ödüller kazanmıs sıra dısı bir yetenek olan Andrey Baranov yer alıyor. Dünyadaki en degerli çalgılardan; ünlü usta Guarneri yapımı bir keman kullanmaktadır.
Ünlü Ysaÿe Quartet’in üyeleri ve Paris Ulusal Bölge Konservatuarı oda müzigi profesörleri olan iki sanatçı; viyola sanatçısı Miguel da Silva 1790 yılında Lorenzo Storioni tarafından Cremona’da yapılmıs bir viyola çalmakta, viyolonsel sanatçısı Yovan Markovitch ise, 1739 yılında ünlü lutiye Petrus Guarneri tarafından Venedik’te yapılmıs bir çello kullanmaktadır.
İngiliz ve Fransız Hükümetlerinin bursları ile Manchester’da Royal Northern Collegeof Music’de ve Paris’te Alfred Cortot Ecole Normale de Musique’de çeşitli lisans üstü programlarını tamamlayan ödüllü uluslararası piyanistimiz İris Şentürker, Diplôme Superieur de Concertiste sınıfında hem piyano, hem oda müziği çalışmalarını Paris’te Alfred Cortot Concours Diplômes Superieurs de Concertiste 2005 oda muziği yarışması’nda da oybirliği ile birinci olarak tamamlamıştır. Halen MSGSÜ Devlet Konservatuvarı’nda piyano ve oda müziği öğretmenliği yapmaktadır.
Klarnet, piyano ve yaylılar için yazılmıs repertuarın, ruhsal ve yapısal açıdan en üst düzeyde bestelenmis en renkli eserlerinin; oda müzigi alanında uzmanlasmıs sanatçılar tarafından yorumlanacagı bu konser bir CRR organizasyonudur.





20 Mart 2011, 20:00
Atilla Aldemir, keman
Etsuko Miyakoda Osaka, piyano


Program
Niccolo Paganini 24 Kapris 
(Robert Schumann'ın piyano düzenlemesi ile)

1975 yılında İstanbul’da doğan Atilla Aldemir, Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Prof. Çiğdem İyicil’in keman sınıfından 1994 yılında mezun oldu. Ardından Dr. Nejat F. Eczacıbaşı Vakfı bursuyla 1999’da Almanya Detmold Müzik Yüksek Okulu Prof. Lukas David ile lisansüstü eğitimini tamamladı. Çalışmalarına Folkwang Müzik Yüksek Okulu’nda Prof. Mintcho Mintchev ile devam eden sanatçı, konçerto solisti diplomasını takdir derecesi alarak bu okuldan 2002’de mezun oldu. 2007 yılında Uluslararası 14. Johannes Brahms Yarışması keman kategorisinde ikincilik ve iki özel ödül kazanan Aldemir, aynı yarışmanın 2008 yılı viyola kategorisinde üçüncülük ve en iyi çağdaş eser yorumu ödülüne layık görülerek, bu yarışmanın tarihinde beş ödüle sahip tek yarışmacısı unvanına sahip oldu.

Etsuko Miyakoda Osaka, piyano
Japonya’da doğan Etsuko Miyakoda Osaka, piyano çalısmalarına 6 yaşında başladı. Kyoto’daki Doshisha Women’s College of Liberal Arts University’den mezun olduktan ve lise düzeyinde ders verdikten sonra, piyano ve oda müzigi egitimine Universität für Musik’te ve Viyana’daki darstellende Kunst Universität’ta Prof. Eduard Mrazek ve Georg Ebert ile devam etti. Bazı kaprislerin teknik zorluklarıyla seyircileri şaşırtacağı, bazı kaprislerin de duygusal yolculuğa çıkartacağı bu konserde, Paganini, hem ateşli, hem de duygusal yönleriyle tanıtılacaktır.





24 Mart 2011, 20:00
Cem Mansur, şef
Matti Rantanen, akordeon
Akbank Oda Orkestrası
"Çeşit Çeşit Çeşitleme"

Program
A. Salinen (1935): P. Hintrik’in Cenaze Müziğinin Çehreleri
“Barrabas” Çeşitlemeleri (Akordeon ve orkestra)
J. Panula (1930): “Kiika İikka” Çeşitlemeleri
Ara
F. Bridge (1879-1941): Ağıt
B. Britten (1913-1976): Frank Bridge’in bir teması üzerine Çeşitlemeler




27 Mart 2011, 20:00
Daniel Stabrawa, keman
Christian Stadelmann, keman
Neithard Resa, viyola
Dietmar Schwalke, çello


Program
F.Schubert: Yaylı Sazlar Dörtlüsü için Lâ minör, op. 29
E.Schulhoff: Yaylı Sazlar Dörtlüsü için No.2
Ara
J. Brahms: Yaylı Sazlar Dörtlüsü için Si majör, op. 67


“Four of the best” (“en iyilerden dördü”) bu ekibi tarif edecek en iyi ve en kısa ifadedir. 1984 yılında Berlin Philharmonic Orchestra’nın concertmaster’ı ve önde gelen müzisyenleri tarafından kurulan Quartet, Berlin Festivali, Salzburg Festivali ve Bath Festivali gibi ünlü festivallerde ve Carnegie Hall ve Wigmore Hall gibi prestijli salonlarda performans sergilemeye devam etmektedir.
2006 yılında Papa Benedict XVI tarafından özel bir konser için Vatikan’a davet edilen Philharmonia Quartet Berlin, İspanyol Kraliyet Ailesi tarafından Stradivarius enstrümanları ile müzik icra etmeleri için Palacio Royal’e davet edilmiştir.
Chamber Music alanında verilen Echo Klassik ödülüne 2 kez layık görülen Philharmonia Quartet Berlin, 2009 yılında çellosunun sesi Jan Diesselhorst’u ani bir şekilde kaybetmesinin ardından çelloda Dietmar Schwalke ile kendi müzik geleneğini sürdürmeye devam ediyor.





30 Mart 2011, 20:00

Program
A. Corelli: Leonard La Folia
César Franck: Sonat
Yalçın Tura: Ballade
Alard: La Traviata Fantasy
Sarasate: Carmen Fantasy




Cihat Aşkın
Henüz çok küçükken müziğe olan ilgisini keşfeden ailesi tarafından konservatuara kaydı yaptırıldı. Olağanüstü yeteneği ve disiplinli çalışmaları ile başarılı bir öğrencilik dönemi geçiren Aşkın, Prof. Ayhan Turan’ın sınıfından mezun oldu. 12 yaşında ilk resitalini veren Cihat Aşkın, 15 yaşına geldiğinde tüm Paganini Kaprisler’i çalıyordu. Müzik eğitimine Londra’da bulunan Royal College of Music’de Rodney Friend ve The City Univercity’de Yfrah Neaman ile devam etti. Ustalar, Ruggierro Ricci ve Dorothy Delay ile kısa süreli çalışmaları olan Aşkın, master ve doktora programlarını bitirerek yurda döndü. İTÜ’de 1998’de Doçent, 2006’da Profesör unvanlarını aldı.

Misha Dacic
Miroslav Dacic, müzikal geleneği olan bir ailede dünyaya geldi. İlk performansını Yugoslav şef Mladen Jagusht ile birlikte 11 yaşında Haydn’in D major konçertosuyla gerçekleştirdi. İlk eğitimini J. Kerkovitch’in sınıfında, Nish Müzik Okulu’nda aldı.
Misha Dacic pek çok yarışmada birincilik ödülü kazandı. Bunlar arasında Yugoslav bölgesel piyano yarışmaları ,Yugoslavya Genç Piyanistler Yarışması, 1993 Sergey Rahmaninov’un ölümünün 50. yılında en iyi yorumcu, bestekâr, dallarında ödüllerin sahibi oldu. Sanatçı halen Alan Fraser ile çalışmakta olup yaşamını Miami’de sürdürmektedir. Aynı zamanda Profesör Frank Cooper ve Profesör Phillip Strange ile caz; Kemal Gekic, Frank Cooper, Lazar Berman, Valentina Berman ve Jorge Luis Prats ile çalışmalarına devam etmektedir.




Yorumlar