5 Mart 2012 Pazartesi

Opus Amadeus Oda Müziği Festivali 2012





7 Mart 2012, 20.00
Süreyya Operası

İki Piyano Resitali
"İki Piyanodan Tadına Doyulmaz Macar Yansımaları"
MARTA GULYAS, piyano
BİRSEN ULUCAN, piyano




GYÖRGY KURTAG ( 1926 )
Johann Sebastian Bach’tan dört el piyano için uyarlamalar
“Alle menschen müssen sterben” Korali,  BWV 643
Actus Tragicus Kantatından “Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit”,   BWV 106

FRANZ SCHUBERT ( 1797- 1828 )
Macar stilinde “Eğlencelik”  (Divertissement a  la Hongroise) Op. 54, D. 818

JOHANNES BRAHMS ( 1833- 1897 )
2 numaralı Re Minör Macar Dansı, WoO 1
5 numaralı Fa diyez Minör Macar Dansı, WoO 1
FRANZ LISZT ( 1811- 1886)
İki piyano için uyarlamalar:
Les Preludes
2 numaralı Macar Rapsodisi ( Uyarlayan: Richard Kleinmiche )
Rakoczi Marşı

Opus Amadeus Oda Müziği Festivali açılış konserinde Macar piyanist  Marta Gulyas ve Birsen Ulucan iki piyano ve tek piyanoda dört el için çok renkli bir program hazırladılar. Franz Schubert, 19. yüzyılın en ünlü aristokratlarından Prens Esterhazy’nin arkadaşı ve 1818 senesinde Prens’in kızlarının müzik öğretmeniydi. 1824 yılı yazında Macar Prens’i şatosunda ziyaret eden Schubert, Macaristan’ın renklerinden ve müziğinden esinlenerek “Macar Usülü  Eğlencelik” adlı eserini besteledi. Johannes Brahms yaşamı boyunca Budapeşte’ye hayranlık duydu ve  bu kenti sık sık ziyaret etti.  Bestecinin çok popüler “Macar Dansları”nda Macar ezgileri,  armonileri ve ateşli çigan kemancıların virtüözce seslendirdiği melodiler  yer alır. Bu besteler, Brahms müziğinin Macarlığa heyecanla yaklaştığı muhteşem sayfalardır.  Franz Liszt’in orkestra için yazdığı dünyaca “Prelüdler” senfonik şiiri bu konserde Macar bestecinin kendi uyarlamasından iki piyano ile seslendirilecek.  Ayrıca Liszt’in hayatında çok önemli bir yeri ve anlamı olan kıvrak ve büyülü “Rakoczi Marşı” ile Macar bestecinin muhteşem  “2. Macar Rapsodisi” de dinlenebilir. Konserde günümüzün en büyük müzisyenlerinden  Macar besteci György Kurtag’ın; J.S. Bach’tan bir koral ve Bach’ın 23 yaşında yazdığı “Actus Tragicus Kantat’ı” koral uvertürü seslendirilecek. Bu eserler, György Kurtag’ın şiirsel,  huzur ve sevgi dolu kaleminden dört el piyano için uyarlandı.




11 Mart, 20.00
Süreyya Operası

Flüt - Piyano Resitali
"Flüt'ün Sihirli Mozart'ları, Piyano'nun Şiirli Rachmaninoff'ları "
BÜLENT EVCİL, flüt
GÖKHAN AYBULUŞ, piyano


Bülent Evcil, Gökhan Aybuluş


W.A.MOZART ( 1756-1791)
Si bemol Majör Flüt ve Piyano Sonatı, KV 10
Sol Majör  Flüt ve Piyano Sonatı, KV 11
La Majör Flüt ve Piyano Sonatı, KV 12

SERGEI RACHMANINOFF ( 1873-1943)
Corelli’nin bir  Teması Üzerine Varyasyonlar, Op. 42

CLAUDE DEBUSSY  ( 1862- 1918)
Syrinx, L 129

J.S.BACH - FERRUCIO BUSONI ( 1866-1924)
Koral prelüd   “İch ruf zu Dir”,  BWV 639
Koral prelüd  “Nun komm der Heiden Heiland ” BWV 659
W.A.MOZART
Fa Majör Flüt ve Piyano Sonatı, KV 13
Do Majör  Flüt ve Piyano Sonatı, KV 14
Si bemol Majör Flüt ve Piyano Sonatı, KV 15

Opus Amadeus Oda Müziği Festivali’nin ikinci konserinde flütist Bülent Evcil ve piyanist Gökhan Aybulus, Mozart’ın hayatının pek erken bir döneminde, 8 yaşında yazdığı flüt sonatlarını seslendirecekler. Mozart’ın melodik zenginliği ve afacan çocuk coşkusuyla bestelenmiş birbirinden zarif bu eserler çok erken yaşta  olgunlaşmaya başlayan Avusturyalı dahinin oda müziğine kazandırdığı lezzet dolu bir sonat sepeti. Gökhan Aybuluş konserde Rus besteci Sergei Rachmaninoff’un 1931 yılında bestelediği ve  20 varyasyondan oluşan “Corelli’nin bir Teması Üzerine Varyasyonları” ile  J.S. Bach’ın Ferrucio Busoni tarafından piyanoya uyarlanan, ilahi  huzurun notalarla  temsil edildiği koral prelüdlerini de seslendirecek. Claude Debussy’nin solo flüt için yazdığı “Syrinx” adlı eseriyle büyük Fransız bestecinin doğumunun 150. Yılı da bu kutlanacak.




18 Mart, 20.00
Fulya Sanat

Piyanolu Trio Konseri
"Oda Müziğinin Doruklarında"
ÖZCAN ULUCAN, keman
OZAN TUNCA, viyolonsel
ÖZGÜR AYDIN, piyano

Özgür Aydın, Ozan Tunca, Özcan Ulucan


FRANZ JOSEPH HAYDN ( 1732-1809 )
Keman, Viyolonsel ve Piyano için Do Majör Trio, HOB XV: 27

DMITRI ŞOSTAKOVİÇ ( 1906-1975)
Keman, Viyolonsel ve Piyano için Mi Minör 2 numaralı Trio, Op. 67
WOLFGANG RIHM ( 1952-)
Fremde Szenen No. 3





21 Mart Çarşamba, 20.00    
Süreyya Operası
Budapeşte Corelli Consort Barok Müzik Topluluğu  Konseri
 "Egzotik Barok Renkler ve Sürprizler"
JUDİT RAJK, kontralto
GABOR CSONKA, keman
GYULA MOHACSİ, viyola
GEZA HARGİTAİ, fagot




ANONİM 
Macaristan’dan  Rönesans Melodileri   ( Kontralto, Keman, Viyola ve Fagot için )

ARCANGELO  CORELLI ( 1653 - 1713)
12 Numaralı Re Minor Sonat, Op. 5  ( “La Folia” Varyasyonları )

GYÖRGY KURTAG ( 1926 - )
S.K. - Remembrance noise,  Op. 12 (  Kontralto ve Keman için )

J.S.BACH
Do Majör Viyolonsel Süitinden Prelude, Sarabande ve Gigue, BWV 1009 ( Fagot için )

ANTONİO VIVALDI ( 1678 -1741)
Kontralto için “piango, gemo, sospiro” Kantatı, RV 675
Re Minör Trio Sonatı, ( La Folia Varyasyonları), RV 63, Op. 1/ 12

GYULA  FEKETE ( 1962 - )
Kontralto, Keman, Viyola ve Fagot için "Caz Fragmanları" ( dünyada ilk seslendirilişi )

G.F.HANDEL ( 1685 - 1759)
Messiah Oratoryosundan Kontralto için 5 numaralı arya ( But who may abide),   HWV 56  

J.S.BACH
Fa Minör prelüd ve füg, BWV 857 ( Keman, Viyola, Fagot için uyarlama)

A.VIVALDI
Kontralto için “ clarae, stellae, scintillate “ Moteti, RV 625

 Budapeşte’de 1994 senesinde kurulan Corelli Consort,  Judit Rajk (mezzosoprano), Geza Hargitai (fagot) Gabor Csonka (keman) ve Gyula Mohacsi’den (keman) oluşmaktadır. Dünyaca ünlü Franz Liszt Akademisi mezunu müzisyenler beraber ya da solist olarak Avrupa ve dünyanın çeşitli ülkelerinde düzenli olarak konser vermektedir. Erken barok bestecileri ile Corelli, Bach ve Vivaldi’nin oda müziği eserleri Corelli Consort repertuvarının temelini oluştursa da grup, genç kuşak çağdaş bestecilerin yapıtları  ile  klasik caz ve beat tarzında da başarılı çalışmalara imza attı. Opus Amadeus Oda Müziği Festivali’nde Bach, Vivaldi, Corelli ve Handel’in  birbirinden güzel barok eserlerini seslendirecek olan Corelli Consort, günümüzün sevilen  bestecilerinden György Kurtag’ın  “Remembrance Noise” adlı eserinin Türkiye prömiyerini; başarılı  Macar besteci Gyula Fekete’nin 2012 senesinde bestelediği “Caz Fragmanları” adlı eserinin ise dünya ve Türkiye prömiyerlerini gerçekleştirecek.



25 Mart 2012, 20.00
Fulya Sanat

Arkas Trio Konseri
“Viyana Klasikleri Partisinden Romantik Bir Şenliğe”
Tuncay Yılmaz, keman
Gustav Rivinius, viyolonsel
Emre Elivar, piyano
  
Tuncay Yılmaz, Emre Elivar, Gustav Rivinius

L.V.Beethoven
Keman, Viyolonsel ve Piyano için Do Minör Trio, Op.1 No.3
Hasan Uçarsu
“Yok Zamanlar”, Keman, Viyolonsel ve Piyano için
F.Menselssohn
Keman,Viyolonsel ve Piyano için Re Minör Trio, Op.49




29 Mart 2012, 20.00
Fulya Sanat

"Bach'tan Stravinski'ye Tek Nefeste"
TULUĞ TIRPAN, piyano
ULRICH MERTİN, viyola
NUSRET İSPİR, klarnet
ELLEN JEWETT, keman
Ulrich Mertin, Nusret İspir, Sabri Tuluğ Tırpan, Ellen Jewett

WOLFGANG AMADEUS MOZART
“Kegelstatt triosu”, Mi bemol Majör, KV 498 ( klarnet, viyola ve piyano için)
EGBERTO GİSMONTİ ( 1947-)
“Frevo”, (klarnet,viyola ve piyano için)
İLHAN MİMAROĞLU ( 1926-)
Klarinet, viyola ve piyano için Trio ( 1957)
İGOR STRAVİNSKY ( 1882-1971)
Bir Askerin Öyküsü  ( klarnet, keman ve piyano için besteci tarafından yapılan uyarlama)
J.S.BACH
Koral prelüd “Nun komm, der Heiden Heiland”, BWV 659 ( klarinet, viyola ve piyano için)
ROBERT SCHUMANN  ( 1810-1856 )
Märchenerzählungen/ Peri Masalları, Op 132 ( Klarnet, viyola ve piyano için)

Opus Amadeus Oda Müziği Festivali’nin Fulya Sanat’taki son konserinde Tuluğ Tırpan, Ulrich Mertin,   Nusret İspir ve Ellen Jewett;  barok müzikten Mozart’a, romantik dönemden  Mimaroğlu ve  Stravinsky’ye  geniş  bir repertuvar ile dinleyicilerle  buluşacak. İlk seslendirilişinde viyola partisini Mozart’ın çaldığı  “Kegelstatt Trio”  oda müziği repertuvarının en dingin ve beğenilen eserlerinden.  Günümüzün en verimli  besteci  ve  piyanistlerinden Egberto Gismonti’nin “Frevo” adlı solo piyano parçasının Tuluğ Tırpan tarafından yapılan düzenlemesi dinleyiciyi Brezilya’nın heyecanıyla başbaşa bırakacak. Sanat yaşamını uzun yıllardan beri Amerika’da sürdüren, 1926 doğumlu besteci ve yazar İlhan Mimaroğlu klarnet, viyola ve  piyano için yazdığı  “Trio”yu 1957 yılında  besteledi. Ritmik bakımdan hayli hareketli ve dört bölümden oluşan eser, Mimaroğlu’nun doğduğu kent olan İstanbul’da yeniden dinleyicilerle buluşacak. Stravinsky’nin en sevilen eserlerinden , caz ritimleri ve  Rus masallarının esrarıyla yoğrulmuş “Bir Askerin Öyküsü” de konserde yer alan eserlerden. Eserin  Stravinsky tarafından klarnet, keman ve piyano için  yapılmış uyarlaması seslendirilecek. Aslen org için bestelenen ve konserde klarnet, viyola ve piyano ile seslendirilecek olan Johann Sebastian Bach’ın “Nun komm, der Heiden Heiland”  koral prelüdü bu şekliyle ülkemizde ilk kez icra edilecek.  Schumann’ın “Märchenerzählungen” (Peri Masalları) adlı trio’su konserin ve Opus Amadeus Oda Müziği Festivali’nin son eseri.  Ölümsüz Alman bestecinin, melankolik bir atmosferin hüküm sürdüğü, dört bölümden oluşan bu eseri dinleyicileri Schumann’ın çalkantılı duygular evrenine sürükleyecek.  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder