26 Kasım 2012, 20.00
Notre Dame De Sion
Orchestra'Sion & Ali Poyrazoğlu
Orçun
Orçunsel, şef
Ali
Poyrazoğlu , anlatıcı
Rüstem
Mustafa, Konzertmeister
Serkan
Bozkurt, Aynur Ertum, Erdem Gündüz, dansçılar
Ferdinand
Ramuz, libretto - Cevat Çapan, türkçesi
Serkan
Bozkurt, koreograf
Evrim Güvemli, klarinet
Sertaç Çevikkol, fagot
Şenova Ülker, trompet
Tolga Akkaya, trombon
Müşfik Galip Uzun, vurmalı çalgılar
Rüstem Mustafa, keman
Buse Ünlüoğlu, kontrabas
ASKERİN ÖYKÜSÜ - L'Historie du Soldat
İgor Stravinski’nin okunması, oynanması ve dans edilmesi amacıyla bestelediği “Askerin Öyküsü” 1918 yılına ait bir tiyatro eseridir. Bir Rus halk masalına dayanan libretto İsviçreli yazar C.F Ramuz tarafından Fransızca yazılmıştır. Müzik keman, kontrbas, klarnet, fagot, kornet, trombon ve perküsyon yedilisi için bestelenmiştir. “Askerin Öyküsü” kasvetli bir Faustian fabl olup, firari bir asker ile eninde sonunda onun ruhuna sahip olacak Şeytan'ın anlatıldığı bir hikâyedir. Askerin kemanı burada, hem kendi, ruhunu hem de Şeytan'ın hilekârlığını simgeler. Hikâye eski bir Rus halk masalına dayanırken müzikler geleneksel Rus ezgilerinden olabildiğince uzakta, her zamana ve her kültüre hitap edecek bir durumdadır. Burada duyulan en açık müzik Staravinsky'nin önceden hiç duymadığı bir form olan cazdır. Askerin Öyküsü ufak, kuru, acı, karanlık ama zekice; korkutucu ama alaylı bir başyapıttır. Enstrümanların katılığı, melodilerin monotonluğu eserin havasını yansıtan unsurlardır.
Giriş Ücretsizdir.
Evrim Güvemli, klarinet
Sertaç Çevikkol, fagot
Şenova Ülker, trompet
Tolga Akkaya, trombon
Müşfik Galip Uzun, vurmalı çalgılar
Rüstem Mustafa, keman
Buse Ünlüoğlu, kontrabas
ASKERİN ÖYKÜSÜ - L'Historie du Soldat
İgor Stravinski’nin okunması, oynanması ve dans edilmesi amacıyla bestelediği “Askerin Öyküsü” 1918 yılına ait bir tiyatro eseridir. Bir Rus halk masalına dayanan libretto İsviçreli yazar C.F Ramuz tarafından Fransızca yazılmıştır. Müzik keman, kontrbas, klarnet, fagot, kornet, trombon ve perküsyon yedilisi için bestelenmiştir. “Askerin Öyküsü” kasvetli bir Faustian fabl olup, firari bir asker ile eninde sonunda onun ruhuna sahip olacak Şeytan'ın anlatıldığı bir hikâyedir. Askerin kemanı burada, hem kendi, ruhunu hem de Şeytan'ın hilekârlığını simgeler. Hikâye eski bir Rus halk masalına dayanırken müzikler geleneksel Rus ezgilerinden olabildiğince uzakta, her zamana ve her kültüre hitap edecek bir durumdadır. Burada duyulan en açık müzik Staravinsky'nin önceden hiç duymadığı bir form olan cazdır. Askerin Öyküsü ufak, kuru, acı, karanlık ama zekice; korkutucu ama alaylı bir başyapıttır. Enstrümanların katılığı, melodilerin monotonluğu eserin havasını yansıtan unsurlardır.
Giriş Ücretsizdir.
Orchestra'Sion |
Orçun Orçunsel
Istanbul'da doğdu. 4 yaşında İstanbul Üniversitesine girerek 2 yıl öğrenim
gördü, 2004 yılında Mimar Sinan G.S.Üniversitesi piyano bölümünden mezun oldu.
Ertesi yıl Prof. Gürer Aykal ile orkestra şefliği üzerine çalıştı. Kompozisyon
çalışmalarının yanı sıra yaptığı orkestra ve oda müziği düzenlemeleriyle dikkat
çekti. Orçun Orçunsel, 2008 yılından bu yana kendi kurmuş olduğu
Orkestra'Sion'un daimi şefliğini ve genel sanat yönetmenliğini yapmaktadır.
Ali Poyrazoğlu
1943 yılında İstanbul’da doğan Ali Poyrazoğlu, sinema ve tiyatro oyuncusu,
yazarı ve yönetmenidir.
Oyunculuk Kariyeri
Ali Poyrazoğlu oyunculuk kariyerine İstanbul Şehir Tiyatroları'nda başladı.
Pek çok tiyatro oyununda oynadı. Oynadığı tiyatrolar arasında Dormen
Tiyatrosu, Kent
Oyuncuları, Ulvi Uraz Tiyatrosu, Gülriz
Sururi-Engin Cezzar Tiyatrosu vardır. 1972 yılında Poyrazoğlu Tiyatrosu'nu
kurdu. New York Broadway'de
sahnelen Pera Palas adlı oyunda İngilizce başrol oynadı.
Sinema
Sinemaya 1970'de başladı. Ancak 1970'lerin ortasında Türk Sinemasına damga
vuran seks filmleri furyasına katıldı. Bu dönemde sadece iki yıl içinde Hop
Dedik Kazım, Kadınlar Hayır Derse, Çapkın Kızlar, Canavar Cafer, Deli Deli
Tepeli, Çukulata Sevgilim, Kazım'a Ne Lazım, Beş Atış Yirmibeş, Bir Baba Hindi,
Çılgın Gençlik, Çilli Yavrum Çilli, Çin İşi Japon İşi, Elma Şekeri, Kokla Beni
Melahat, Bulunmaz Uşak, Kayıkçının Küreği, Çifte Kavrulmuş, Mahallede Şenlik
Var, Namus Belası, Ne Alsan İki Buçuk gibi filmlerde rol aldı. Ancak
daha sonra Yeşilçam'dan tamamen uzaklaştı. Uzun süre sonra 1988'de Arkadaşım Şeytan adlı filmle sinemaya
döndü.
Mazhar
Alanson'la başrolünü paylaştığı ve döneminde oldukça konuşulan bu
komedi filminde Şeytan rolündeydi. Arkadaşım Şeytan ile 1989'da 2.
Ankara Film Şenliği'nde En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu; 9 filmindeki
rolüyle ise 2003'de 8. Sadri Alışık Ödülleri'nde En İyi Erkek
Oyuncu ödülünü kazandı. 1998 yılında Kültür Bakanlığı'nca verilen Devlet Sanatçısı unvanını almıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder