7 Mart 2013, 20.00
Atilla Aldemir-Ellen Jewett |
“Duo Konseri “
Ellen Jewett, keman
Atilla Aldemir, viyola
“Ender bir keman viyola şöleni”
Dünya' da yüzbinlerce genç piyano öğrencisinin zevkle
çaldığı Bach’ ın İki Sesli İnvensiyonlarının keman ve viyola
uyarlamasından bir seçki, oda müziğine, rengârenk eserlerle katkıda
bulunmuş Martinu’ nun sevilen yapıtlarından Üç Madrigal, Saygun’ un solo
keman için yazdığı Partita’dan Prelüd, Wieniawski’ nin heyecan dolu Etüt -
Kaprisleri, Mozart’ ın nefes kesici Sol Majör Düeti, Vieuxtemps’ ın
Paganini’nin dehasına ithafen yazdığı solo viyola için Capriccio, Norveçli
besteci Halvorsen’ in Handel’
den uyarladığı büyülü ve gözyaşartıcı Pasakalya’ sı
dinleyicilerle buluşmak için geriye doğru gün sayıyor.
Program
W. A. Mozart
Keman ve viyola için Düet, Sol Majör, KV 423
B. Martinu
Keman ve viyola için 3 Madrigal, H. 313
J. S. Bach
İki Sesli İnvensiyonlardan bir seçki ( keman ve viyola
için )
A.Adnan Saygun
Solo keman için Partita’dan Prelüd, Op. 36
H. Wieniawski
İki keman için Etüt – Kaprisler, Op. 18
3 numaralı Re Majör Etüt – Kapris
4 numaralı La minör Etüt – Kapris
H. Vieuxtemps
Solo viyola için Capriccio, Op. 55 ( Hommage a
Paganini )
Handel-Halvorsen
Keman ve viyola için Passacaglia
8 Mart 2013, 20.00
Tuncay Yılmaz- Gian Carlo De Lorenzo |
“Dünya Kadınlar
Günü ve Bahara Merhaba”
Gian Carlo De
Lorenzo, şef
Tuncay Yılmaz, keman
Program
Yüksel Koptagel Fossil Süiti
W.A.Mozart Keman Konçertosu No.4 Re Majör KV 218
R. Korsakov Şehrazat
14 Mart 2013, 20.00
Sevil Ulucan - Beste Tıknaz Modiri - Erman İmayhan Tuluğ Tırpan |
“Oda Müziği
Konseri”
Tuluğ Tırpan, piyano
Sevil Ulucan
Weinstein, keman
Beste Tıknaz Modiri, viyola
Erman İmayhan, viyolonsel
“Bach, Mozart ve egzotik Brezilya”
Festival’deki bu konser eski kıtanın dâhi
yaratıcılarını Brezilyalı çılgın bestecilerle buluşturuyor. Bach’ ın
genelde piyano ile seslendirilen Üç Sesli İnvensiyonları keman, viyola ve
viyolonsel uyarlaması ile Türkiye’de ilk defa seslendirilecek. Brezilya’nın
dâhi çocuğu Egberto Gismonti’ nin buram buram karnaval kokan Frevo adlı hızlı
ve ateşli eseri; John Mc Laughlin ve Paco de Lucia’nın favorilerindendir. Bu
eseri Bach ve Mozart’ ın yanında festivale davet ettik. Miles
Davis’in “dünyanın en etkileyici müzisyeni” olarak tabir ettiği
Hermeto Pascoal‘ ın hayatının en mutlu gününü müziğe döktüğü Santa
Catarina’ sı ise ışık dolu tropikal bir şiirdir. Ve Mozart’ ın Piyano ve
Yaylı Çalgılar Dörtlüsü… Bestecinin oda müziği için yazdığı, ustalığın
rüzgârına kapılmış nefis eserlerinden biri daha. Zarafet ve macera dolu bu
konser kendini bahara kaptırmış bir oda müziği şöleni...
Program
J. S. Bach
Üç Sesli İnvensiyonlardan bir seçki ( keman, viyola ve
çello için )
E. Gismonti
Sete Aneis
E. Gismonti
Frevo
H. Pascoal
Santa Catarina
W. A. Mozart
Piyanolu Dörtlü, M, bemol Majör, KV 493
15 Mart 2013, 20.00
Burçin Büke |
“Klasik’ten Caz’a”
Burçin Büke, piyano
Şenay Lambaoğlu, vokal
Uğur Yalçın, bas gitar
Batuhan Büyükdoğan, davul
Birbirinden yaratıcı ve heyecan verici programlarla müzik yaşamında ayrıcalıklı bir yere sahip olan Burçin Büke’ye, vokalde Şenay Lambaoğlu, bas gitarda Uğur Yalçın, davulda da Batuhan Büyükdoğan eşlik edecekler.
Romantik çağın en önemli bestecisi Chopin ile konsere
başlayan sanatçı, daha sonra caz edebiyatının önemli eserlerini ve kendi
bestelerini yorumluyor. Büke, Personal Touch, It’s Time, Mozart For Babies,
Haydn For Babies, Chopin, Secret Garden ve Gözbebeğim adlı CD kayıtları vardır.
Sanatçı bu projeyi Türkiye’nin dışında Litvanya, Almanya, Yunanistan, Estonya
ve Sırbistan’da yorumlamıştır.
Program
Chopin Scherzo no. 2
Chopin Fantaisie Impromptu op. 66
Eugene Mcdaniels Feel Like Makin’ Love
Juan Tizol Perdido
Miles Davis Nardis
Billie Holiday Don’t Explain
Bob Troup Route 66
Büke Pera’da Zaman
21 Mart 2013, 20.00
Çağatay Akyol |
“Oda Müziği
Konseri”
Çağatay Akyol, arp
Ankara Filarmoni
Orkestrası Solistleri
Cem Önertürk, flüt
Bora Akyol, klarinet
Özgür Baskın, keman
Nurperi Yücesoy, keman
Barış Uluçınar, viyola
Onur Şenler, viyolonsel
Umur Koçan, kontrabas
“Barok, klasik ve izlenimci bir bahar ayini”
Fransız izlenimcilerle Alman barok bestecilerin Mozart ve
18. yüzyılın önemli simalarından Çek besteci Reicha’ nın eserlerinin bir araya
geldiği bu konser, oda müziğinin sihirli eserleri ile büyülü dönemleri arasında
mekik dokuyor. Debussy’ ye özgü antik tınılar, gizemli imgelerle dinleyiciyi
etkileyen Danses Sacrée et Profane; arpın lirik doğasını ve zarafetini
nefis duyuşlarla işleyen, Ravel’in en sevilen eserlerinden Introduction et
Allegro, oda müziğinde çok özel bir yeri olan yine Ravel’ in keman-çello
sonatından bölümler; Fauré tarafından müthiş bir melankoli ile döşenmiş,
herkesin sevgilisi Pavane; çalındığı tüm salonlarda flamenko ve İspanyol
rüzgârları estiren, Ibert’ in en sevilen eserlerinden Entr’acte, Mozart' ın
hayatının sonlarında yazdığı zarif danslardan bir demet, Reicha’nın cıvıl
cıvıl, nefis melodilerle uçuşan klarnetli beşlisinden bölümler; Handel’in barok
konçertolar içinde şiirsel bir yere sahip Arp Konçertosu; çağının en üretken,
en sevilen, zamanın en lezzetli melodilerini yazanlardan biri olan
Telemann’ın flüt ve keman sonatı…
Program
C. Debussy
Dances Sacree et Profane, L. 103
A.Reicha
Klarnet ve Yaylılar için Beşli' den bölümler, Opus 107
G. Faure
Habanera
J. Ibert
Entr’acte
G. F. Handel
Arp Konçertosu, Si bemol Majör, Op. 4/6, HWV 294
G. P. Telemann
Blokflüt ve Keman Sonatı, TWV 40 : 111
W.A.Mozart
6 Landler, KV 606
M. Ravel
Introduction et Allegro
22 Mart 2013, 20.00
Toğrul Ganiyev - Antonio Pirolli |
“Çanakkale
Şehitlerini Anma Günü”
Antonio Pirolli, şef
Toğrul Ganiyev,
keman
Program
Rauf Haciyev Keman Konçertosu
M. Sun Yurt Renkleri
M. Sun İzmir Rapsodisi
24 Mart 2013, 20.00
Bilkent Nefesli Topluluğu |
“Oda Müziği
Konseri”
Bilkent Nefesli
Topluluğu
Selçuk Akyol, obua
Ufuk Soygürbüz, obua
Nusret İspir, klarinet
Selen Akçora, klarinet
Onur Üzülmez, fagot
Ozan Evruk, fagot
Cem Akçora, korno
Sertan Sancar, korno
“Nefesli çalgıların büyülü armonisi”
Macar müziğinin duayeni olarak tabir edilen ve 95 yaşında
aramızdan ayrılan üretken ve çok yönlü besteci Ferenc Farkas’ın ortaçağ
renkleri ve şiirselliği ile dokuduğu Contrafacta Hungarica ülkemizde ilk defa
seslendirilecek. Prokofiev’ in dünyaca ünlü Romeo ve Juliet bale
müziğinden Nefesli Çalgılar Sekizlisi uyarlaması tam bir şölen. Shakespeare’in
aynı adlı eserinde şahit olduğumuz dramlar, kavgalar ve umutsuz aşk, Rus
bestecinin hayal gücüyle bambaşka bir zenginlik kazanıyor. Mozart’ ın onca
yoğunluğu arasında bir haftada tamamladığı Nefesli Çalgılar Sekizlisi
olağanüstü güzellikte dramatik bir çerçevede gelişen güçlü duyguların ve
Mozart’a özgü lirizmin iç içe tınladığı bir abide eser. Handel’in belki
de en sevilen eseri olan Su Müziği’nin Nefesli Çalgılar Sekizlisi
uyarlaması ile barok coşkular eşliğinde kapanacak konser müzikseverler için
kaçırılmayacak bir etkinlik.
Program
F. Farkas
“Contrafacta Hungarica”, ortaçağ ve rönesans macar
melodileri
S. Prokofiev
Romeo ve Jülyet Süiti’nden bölümler ( nefesli
çalgılar sekizlisi için uyarlama )
W. A. Mozart
Do Minör Serenad, KV 388
G. F. Handel
Kraliyet Maytap Seremoni Müziği' nden bölümler, HWV 351 (
Royal Fireworks Music )
26 Mart 2013, 20.00
“Liselerarası Caz
ve Klasik Müzik Festivali”
Beşiktaş kenti sınırları içinde yer alan köklü
okullarımızın klasik müzik ve caz orkestralarının yer aldığı festival, gençlere
yaptıkları müziği daha geniş kitlelere duyurma imkanı, izleyicilere ise gerçek
bir müzik şöleni sunuyor.
Bu sene üçüncüsü gerçekleştirilecek Liselerarası Müzik Festivali, klasik ve caz müzik alanlarında orkestraları olan İstanbul’un değerli liselerini bir araya getiriyor. Gençlere yaptıkları müziği daha geniş kitlelere duyurma imkanı tanıyan festivale, bu sene yurtdışından da katılımcı okullar olacaktır.
28 Mart 2013, 20.00
Muhiddin Dürrüoğlu - Özgür Aydın |
“4 El Piyano ve 2
Piyano Konseri”
Özgür Aydın, piyano
Muhhiddin
Dürrüoğlu, piyano
"Periler, prensler, masallar ve büyücü
çırakları"
Festivaldeki bu konserde Çaykovski’ nin ünlü bale
müzikleri dinleyicilerle buluşuyor. Uyuyan Güzel balesinin dört el için piyano
uyarlaması, Rachmaninov tarafından gerçekleştirildi. Bir diğer
Çaykovski efsanesi Fındıkkıran bale müziği, dört el çalınan piyanonun
tuşlarından yükselen notalarla dinleyicilere çok sevilen bir masalı müzik
diliyle anlatacak. Dukas’ nın dünyaca meşhur, en çok seslendirilen eseri
olan Büyücü Çırağı senfonik şiiri, konserde iki piyano
uyarlamasıyla yorumlanacak. Dukas’ nın çağdaşı ünlü bestecileri de
derinden etkilemiş olan bu eser bir dünyamıza masal diyarından eşsiz bir
armağan. Ravel’ in piyano çalan iki küçük çocuk için yazdığı Kaz Ana Süiti ( Ma
Mere l’Oye ) aslında hem küçüklere hem de büyüklere anlatıyor masalları.
Dört el piyanodan yükselen tılsımlı melodiler, Kaf Dağı’nın ardına götüren
egzotik akorlar ve perilerin bahçesinde gerçekleşen final...
Bu konser güzel masalları müzikle şenlendiriyor.
Program
M.Ravel
Ma Mere L’Oye / Kaz Ana Suiti
Çaykovski-Rachmaninov
Uyuyan Güzel Bale Müziği' nden bölümler (4 el
piyano için uyarlama)
P. I. Çaykovski
Fındıkkıran Bale Müziği' nden bölümler (4 el piyano için
uyarlama)
P. Dukas
L’ Apprenti Sorcier / Büyücü Çırağı (iki piyano
için uyarlama)
29 Mart 2013, 20.00
Paul Mann - Rolans Glassl - Sophia Jaffe |
Paul Mann, şef
Roland Glassl, viyola
Sophia Jaffe, keman
Program
W.A.Mozart Senfoni Konçertant
D. Şostakoviç Senfoni No.1
D. Şostakoviç Senfoni No.1
30 Mart 2013, 16.00
Anjelika Akbar |
“Üç Cemre Üç Aşk”
Anjelika Akbar, piyano
Ecesu Sertesen, klarinet
H.Şafak Erişkin, viyolonsel
Elif Tuğba Tekışık, mezzo soprano
Ecesu Sertesen, klarinet
H.Şafak Erişkin, viyolonsel
Elif Tuğba Tekışık, mezzo soprano
Beste, “CEMRE” kavramını müzik yolu ile anlatacaktır.
“CEMRE” kor ateş anlamına gelen bir kelimedir. Mana olarak ise Cemre “EMRE”,
yani “AŞK” anlamına geliyor. İnanışa göre, İlkbahar’ı müjdeleyen “CEMRELER”
Güneş’in kor ateşini Dünya’ya yaklaştırıp, ilk önce “HAVA”ya, sonra “SU”ya ve
son olarak “TOPRAK”a dokunur ısıtır, ve “buzu suya dönüştürür”, yani aslında
buz halinde olan bizi daha akışkan, daha aşk dolu hale getirir. Çünkü HAVA’yı
ruh olarak, SU’yu gönül olarak, ve TOPRAK’ı beden olarak ele alırsak, aşk ilk
önce ruhumuza, sonra gönlümüze, sonra da bedenimize tesir edip, bizi
dönüştürür; Dünya idrakimizi ve yaşamımızı tamamen değiştirir.
Anjelika Akbar, bu konu üzerine yoğunlaşarak gerçekleştirdiği tefekkür ile bestelediği eser beş bölümden oluşuyor: PROLOG, HAVA, SU, TOPRAK, EPİLOG… Üç Cemre’yi üç enstrüman temsil ediyor: Hava-Klarnet, Su-Piyano, Toprak-Çello. Cemre’ler bir DOĞA olayı olarak bir DOĞA figürü ile birleşiyor, ve DOĞA’yı Mezzo-Soprano temsil ediyor. Eser tamamen kadın müzisyenler tarafından seslendirilecektir. Piyanist, kendi enstrümanı dışında aynı zamanda Bendir’i de çalacaktır (Bendir – sonsuz devinim ve ritim, varoluşun kesintisiz nefesini temsil edecek).
Beste, biçimsel anlamda tamamen serbest bestelenmiştir, kavram üzerine yapılan tefekkür sonucunda doğan sinematografik yaklaşımıyla; aynı zamanda müzik tarzı olarak kısıtlamalardan tamamen özgürdür. Fakat buna rağmen etnik köken, atonal ve “film müziği” öğelerin birbirilerine geçmiş olduğu kendine özgü bir müzik tarzı fark ediliyor.
Prolog ve Epilog bölümleri dışındaki bölümlerden her birinde solist rolünü üstlenecek bir enstrüman mevcuttur. Prolog bölümünde verilen DOĞA ana teması her bir bölümde kendini farklı biçimlerde hatırlatıyor. Bölümlerin başlangıcında “BUZ” halinde olan cemrelere DOĞA’nın ana teması “dokunduğunda” durağanlıktan uyanıp harekete geçen cemreler, sonunda dönüşüyor ve BAHAR /AŞK halini alıyor. Her bölüm, bir önceki bölümlerin öğelerini taşıyor. Son bölüm Epilog ise bir kutlamadır, her bölümün temalarının coşkulu bir kucaklaşmadır.
Anjelika Akbar bestede özgün temalar dışında “Ben Melamet Hırkasını /Haydar Haydar” ilahisini; aidiyet konusunda hala netleşmemiş olsa dahi, Itri’ye ait olan “Tekbir” teması, ve Moğolistan/Kazakistan steplerinde doğan “Chinggis Ayalguu –A” adlı antik bir halk müziği örneğini kullandı.
“Üç Cemre, Üç Aşk” sadece bir konser değil, aynı zamanda değişik bir dekoru olan bir sahne performansıdır.
Anjelika Akbar, bu konu üzerine yoğunlaşarak gerçekleştirdiği tefekkür ile bestelediği eser beş bölümden oluşuyor: PROLOG, HAVA, SU, TOPRAK, EPİLOG… Üç Cemre’yi üç enstrüman temsil ediyor: Hava-Klarnet, Su-Piyano, Toprak-Çello. Cemre’ler bir DOĞA olayı olarak bir DOĞA figürü ile birleşiyor, ve DOĞA’yı Mezzo-Soprano temsil ediyor. Eser tamamen kadın müzisyenler tarafından seslendirilecektir. Piyanist, kendi enstrümanı dışında aynı zamanda Bendir’i de çalacaktır (Bendir – sonsuz devinim ve ritim, varoluşun kesintisiz nefesini temsil edecek).
Beste, biçimsel anlamda tamamen serbest bestelenmiştir, kavram üzerine yapılan tefekkür sonucunda doğan sinematografik yaklaşımıyla; aynı zamanda müzik tarzı olarak kısıtlamalardan tamamen özgürdür. Fakat buna rağmen etnik köken, atonal ve “film müziği” öğelerin birbirilerine geçmiş olduğu kendine özgü bir müzik tarzı fark ediliyor.
Prolog ve Epilog bölümleri dışındaki bölümlerden her birinde solist rolünü üstlenecek bir enstrüman mevcuttur. Prolog bölümünde verilen DOĞA ana teması her bir bölümde kendini farklı biçimlerde hatırlatıyor. Bölümlerin başlangıcında “BUZ” halinde olan cemrelere DOĞA’nın ana teması “dokunduğunda” durağanlıktan uyanıp harekete geçen cemreler, sonunda dönüşüyor ve BAHAR /AŞK halini alıyor. Her bölüm, bir önceki bölümlerin öğelerini taşıyor. Son bölüm Epilog ise bir kutlamadır, her bölümün temalarının coşkulu bir kucaklaşmadır.
Anjelika Akbar bestede özgün temalar dışında “Ben Melamet Hırkasını /Haydar Haydar” ilahisini; aidiyet konusunda hala netleşmemiş olsa dahi, Itri’ye ait olan “Tekbir” teması, ve Moğolistan/Kazakistan steplerinde doğan “Chinggis Ayalguu –A” adlı antik bir halk müziği örneğini kullandı.
“Üç Cemre, Üç Aşk” sadece bir konser değil, aynı zamanda değişik bir dekoru olan bir sahne performansıdır.
Detaylı bilgi için http://www.fulyasanat.org/
Yorumlar
Yorum Gönder