Fulya Sanat - Mart 2013


7 Mart 2013, 20.00

Atilla Aldemir-Ellen Jewett















“Duo Konseri “
 Ellen Jewett, keman
Atilla Aldemir, viyola

 “Ender bir keman viyola şöleni”

Dünya' da yüzbinlerce genç piyano öğrencisinin zevkle çaldığı Bach’ ın İki Sesli İnvensiyonlarının keman ve viyola uyarlamasından bir seçki, oda müziğine, rengârenk eserlerle katkıda bulunmuş Martinu’ nun sevilen yapıtlarından Üç Madrigal, Saygun’ un solo keman için yazdığı Partita’dan Prelüd, Wieniawski’ nin heyecan dolu Etüt - Kaprisleri, Mozart’ ın nefes kesici Sol Majör Düeti, Vieuxtemps’ ın Paganini’nin dehasına ithafen yazdığı solo viyola için Capriccio, Norveçli besteci Halvorsen’ in Handel’ den uyarladığı büyülü ve gözyaşartıcı Pasakalya’ sı dinleyicilerle buluşmak için geriye doğru gün sayıyor.

Program
W. A. Mozart
Keman ve viyola için  Düet,  Sol Majör, KV 423

B. Martinu
Keman ve viyola için  3 Madrigal, H. 313

J. S. Bach
İki Sesli İnvensiyonlardan bir seçki ( keman ve viyola  için )

A.Adnan Saygun
Solo keman için Partita’dan Prelüd, Op. 36

H. Wieniawski
İki keman için Etüt – Kaprisler, Op. 18
3 numaralı Re Majör Etüt – Kapris
4 numaralı La minör Etüt – Kapris

H. Vieuxtemps
Solo viyola için Capriccio, Op. 55  ( Hommage a Paganini )

Handel-Halvorsen
Keman ve viyola için Passacaglia




8 Mart 2013, 20.00

Tuncay Yılmaz- Gian Carlo De Lorenzo















“Dünya Kadınlar Günü ve Bahara Merhaba”
Gian Carlo De Lorenzo, şef
Tuncay Yılmaz, keman

Program
Yüksel Koptagel Fossil Süiti
W.A.Mozart Keman Konçertosu No.4 Re Majör KV 218
R. Korsakov Şehrazat





14 Mart 2013, 20.00

Sevil Ulucan - Beste Tıknaz Modiri - Erman İmayhan
Tuluğ Tırpan



















“Oda Müziği Konseri”
Tuluğ Tırpan, piyano
Sevil Ulucan Weinstein, keman
Beste Tıknaz Modiri, viyola
Erman İmayhan, viyolonsel

“Bach, Mozart ve  egzotik  Brezilya”

Festival’deki  bu konser eski kıtanın dâhi yaratıcılarını Brezilyalı çılgın bestecilerle buluşturuyor. Bach’ ın genelde piyano ile seslendirilen Üç Sesli İnvensiyonları keman, viyola ve viyolonsel uyarlaması ile Türkiye’de ilk defa seslendirilecek. Brezilya’nın dâhi çocuğu Egberto Gismonti’ nin buram buram karnaval kokan Frevo adlı hızlı ve ateşli eseri; John Mc Laughlin ve Paco de Lucia’nın favorilerindendir. Bu eseri Bach ve Mozart’ ın yanında festivale davet ettik. Miles Davis’in  “dünyanın en etkileyici müzisyeni”  olarak tabir ettiği  Hermeto Pascoal‘ ın  hayatının en mutlu gününü müziğe döktüğü Santa Catarina’ sı ise ışık dolu tropikal bir şiirdir. Ve Mozart’ ın Piyano ve Yaylı Çalgılar Dörtlüsü… Bestecinin oda müziği için yazdığı, ustalığın rüzgârına kapılmış nefis eserlerinden biri daha. Zarafet ve macera dolu bu konser kendini bahara kaptırmış bir oda müziği şöleni...

Program
J. S. Bach
Üç Sesli İnvensiyonlardan bir seçki ( keman, viyola ve çello için )

E. Gismonti
Sete Aneis

E. Gismonti
Frevo

H. Pascoal
Santa Catarina

W. A. Mozart
Piyanolu Dörtlü, M, bemol Majör, KV 493





15 Mart 2013, 20.00

Burçin Büke
















“Klasik’ten Caz’a”
Burçin Büke, piyano
Şenay Lambaoğlu, vokal
Uğur Yalçın, bas gitar
Batuhan Büyükdoğan, davul

Birbirinden yaratıcı ve heyecan verici programlarla müzik yaşamında ayrıcalıklı bir yere sahip olan Burçin Büke’ye, vokalde Şenay Lambaoğlu, bas gitarda Uğur Yalçın, davulda da Batuhan Büyükdoğan eşlik edecekler.
Romantik çağın en önemli bestecisi Chopin ile konsere başlayan sanatçı, daha sonra caz edebiyatının önemli eserlerini ve kendi bestelerini yorumluyor. Büke, Personal Touch, It’s Time, Mozart For Babies, Haydn For Babies, Chopin, Secret Garden ve Gözbebeğim adlı CD kayıtları vardır. Sanatçı bu projeyi Türkiye’nin dışında Litvanya, Almanya, Yunanistan, Estonya ve Sırbistan’da yorumlamıştır.

Program
Chopin Scherzo no. 2
Chopin Fantaisie Impromptu op. 66
Eugene Mcdaniels Feel Like Makin’ Love
Juan Tizol Perdido
Miles Davis Nardis
Billie Holiday Don’t Explain
Bob Troup Route 66
Büke Pera’da Zaman





21 Mart 2013, 20.00

Çağatay Akyol














“Oda Müziği Konseri”
 Çağatay Akyol, arp
Ankara Filarmoni Orkestrası Solistleri
Cem Önertürk, flüt   
Bora Akyol, klarinet   
Özgür Baskın, keman
Nurperi Yücesoy, keman   
Barış Uluçınar, viyola  
Onur Şenler, viyolonsel
Umur Koçan, kontrabas

 “Barok, klasik ve izlenimci bir bahar ayini”

Fransız izlenimcilerle Alman barok bestecilerin Mozart ve 18. yüzyılın önemli simalarından Çek besteci Reicha’ nın eserlerinin bir araya geldiği bu konser, oda müziğinin sihirli eserleri ile büyülü dönemleri arasında mekik dokuyor. Debussy’ ye özgü antik tınılar, gizemli imgelerle dinleyiciyi etkileyen Danses Sacrée et Profane; arpın lirik doğasını ve  zarafetini nefis duyuşlarla işleyen, Ravel’in en sevilen eserlerinden Introduction et Allegro, oda müziğinde çok özel bir yeri olan yine Ravel’ in keman-çello sonatından bölümler; Fauré tarafından müthiş bir melankoli ile döşenmiş, herkesin sevgilisi Pavane; çalındığı tüm salonlarda flamenko ve İspanyol rüzgârları estiren, Ibert’ in en sevilen eserlerinden Entr’acte, Mozart' ın hayatının sonlarında yazdığı zarif danslardan bir demet, Reicha’nın cıvıl cıvıl, nefis melodilerle uçuşan klarnetli beşlisinden bölümler; Handel’in barok konçertolar içinde şiirsel bir yere sahip Arp Konçertosu; çağının en üretken, en sevilen,  zamanın en lezzetli melodilerini yazanlardan biri olan Telemann’ın flüt ve keman sonatı…

Program
C. Debussy
Dances Sacree et Profane, L. 103

A.Reicha
Klarnet ve Yaylılar için Beşli' den bölümler, Opus 107

G. Faure
Habanera

J. Ibert
Entr’acte

G. F. Handel
Arp Konçertosu,  Si bemol Majör, Op. 4/6, HWV 294

G. P. Telemann
Blokflüt ve Keman Sonatı, TWV 40 : 111

W.A.Mozart
6 Landler, KV 606

M. Ravel
Introduction et Allegro




22 Mart 2013, 20.00
Toğrul Ganiyev - Antonio Pirolli



















“Çanakkale Şehitlerini Anma Günü”
Antonio Pirolli, şef
Toğrul Ganiyev, keman

Program
Rauf Haciyev Keman Konçertosu
M. Sun Yurt Renkleri
M. Sun İzmir Rapsodisi




24 Mart 2013, 20.00

Bilkent Nefesli Topluluğu














“Oda Müziği Konseri”
Bilkent Nefesli Topluluğu

Selçuk Akyol, obua         
Ufuk Soygürbüz, obua     
Nusret İspir, klarinet
Selen Akçora, klarinet
Onur Üzülmez, fagot     
Ozan Evruk, fagot
Cem Akçora, korno      
Sertan Sancar, korno

“Nefesli çalgıların büyülü armonisi”

Macar müziğinin duayeni olarak tabir edilen ve 95 yaşında aramızdan ayrılan üretken ve çok yönlü besteci Ferenc Farkas’ın ortaçağ renkleri ve şiirselliği ile dokuduğu Contrafacta Hungarica ülkemizde ilk defa seslendirilecek. Prokofiev’ in dünyaca ünlü  Romeo ve Juliet bale müziğinden Nefesli Çalgılar Sekizlisi uyarlaması tam bir şölen. Shakespeare’in aynı adlı eserinde şahit olduğumuz dramlar, kavgalar ve umutsuz aşk, Rus bestecinin hayal gücüyle bambaşka bir zenginlik kazanıyor. Mozart’ ın onca yoğunluğu arasında bir haftada tamamladığı Nefesli Çalgılar Sekizlisi olağanüstü güzellikte dramatik bir çerçevede gelişen güçlü duyguların ve Mozart’a özgü lirizmin iç içe tınladığı bir abide eser. Handel’in  belki de  en sevilen eseri olan Su Müziği’nin Nefesli Çalgılar Sekizlisi uyarlaması ile barok coşkular eşliğinde kapanacak konser müzikseverler için kaçırılmayacak bir etkinlik.

Program
F. Farkas
“Contrafacta Hungarica”,  ortaçağ ve rönesans macar melodileri

S. Prokofiev
Romeo ve Jülyet Süiti’nden bölümler (  nefesli çalgılar sekizlisi için uyarlama )  

W. A. Mozart
Do Minör Serenad, KV 388

G. F. Handel
Kraliyet Maytap Seremoni Müziği' nden bölümler, HWV 351 ( Royal  Fireworks Music )




26 Mart 2013, 20.00












“Liselerarası Caz ve Klasik Müzik Festivali”

Beşiktaş kenti sınırları içinde yer alan köklü okullarımızın klasik müzik ve caz orkestralarının yer aldığı festival, gençlere yaptıkları müziği daha geniş kitlelere duyurma imkanı, izleyicilere ise gerçek bir müzik şöleni sunuyor.

Bu sene üçüncüsü gerçekleştirilecek Liselerarası Müzik Festivali, klasik ve caz müzik alanlarında orkestraları olan İstanbul’un değerli liselerini bir araya getiriyor. Gençlere yaptıkları müziği daha geniş kitlelere duyurma imkanı tanıyan festivale, bu sene yurtdışından da katılımcı okullar olacaktır.




28 Mart 2013, 20.00

Muhiddin Dürrüoğlu - Özgür Aydın















“4 El Piyano ve 2 Piyano Konseri”
Özgür Aydın, piyano
Muhhiddin Dürrüoğlu, piyano

"Periler, prensler, masallar ve büyücü çırakları"
Festivaldeki bu konserde Çaykovski’ nin ünlü bale müzikleri dinleyicilerle buluşuyor. Uyuyan Güzel balesinin dört el için piyano uyarlaması, Rachmaninov tarafından gerçekleştirildi. Bir diğer Çaykovski efsanesi Fındıkkıran bale müziği, dört el çalınan piyanonun tuşlarından yükselen notalarla dinleyicilere çok sevilen bir masalı müzik diliyle anlatacak. Dukas’ nın dünyaca meşhur, en çok seslendirilen  eseri olan  Büyücü Çırağı senfonik şiiri, konserde iki piyano uyarlamasıyla yorumlanacak. Dukas’ nın çağdaşı ünlü bestecileri de derinden etkilemiş olan bu eser bir dünyamıza masal diyarından eşsiz bir armağan. Ravel’ in piyano çalan iki küçük çocuk için yazdığı Kaz Ana Süiti ( Ma Mere l’Oye ) aslında hem küçüklere hem de  büyüklere anlatıyor masalları. Dört el piyanodan yükselen tılsımlı melodiler, Kaf Dağı’nın ardına götüren egzotik akorlar ve perilerin bahçesinde gerçekleşen final...
Bu konser güzel masalları müzikle şenlendiriyor.

Program
M.Ravel
Ma Mere L’Oye / Kaz Ana Suiti

Çaykovski-Rachmaninov
Uyuyan Güzel Bale Müziği' nden bölümler  (4 el piyano için uyarlama)

P. I. Çaykovski
Fındıkkıran Bale Müziği' nden bölümler (4 el piyano için uyarlama)

P. Dukas
L’ Apprenti Sorcier / Büyücü Çırağı  (iki piyano için uyarlama)




29 Mart 2013, 20.00

Paul Mann - Rolans Glassl - Sophia Jaffe



















Paul Mann, şef
Roland Glassl, viyola
Sophia Jaffe, keman

Program
W.A.Mozart  Senfoni  Konçertant
D. Şostakoviç Senfoni No.1




30 Mart 2013, 16.00

Anjelika Akbar



















“Üç Cemre Üç Aşk”
Anjelika Akbar, piyano
Ecesu Sertesen, klarinet
H.Şafak Erişkin, viyolonsel
Elif Tuğba Tekışık, mezzo soprano


Beste, “CEMRE” kavramını müzik yolu ile anlatacaktır. “CEMRE” kor ateş anlamına gelen bir kelimedir. Mana olarak ise Cemre “EMRE”, yani “AŞK” anlamına geliyor. İnanışa göre, İlkbahar’ı müjdeleyen “CEMRELER” Güneş’in kor ateşini Dünya’ya yaklaştırıp, ilk önce “HAVA”ya, sonra “SU”ya ve son olarak “TOPRAK”a dokunur ısıtır, ve “buzu suya dönüştürür”, yani aslında buz halinde olan bizi daha akışkan, daha aşk dolu hale getirir. Çünkü HAVA’yı ruh olarak, SU’yu gönül olarak, ve TOPRAK’ı beden olarak ele alırsak, aşk ilk önce ruhumuza, sonra gönlümüze, sonra da bedenimize tesir edip, bizi dönüştürür; Dünya idrakimizi ve yaşamımızı tamamen değiştirir.
Anjelika Akbar, bu konu üzerine yoğunlaşarak gerçekleştirdiği tefekkür ile bestelediği eser beş bölümden oluşuyor: PROLOG, HAVA, SU, TOPRAK, EPİLOG… Üç Cemre’yi üç enstrüman temsil ediyor: Hava-Klarnet, Su-Piyano, Toprak-Çello. Cemre’ler bir DOĞA olayı olarak bir DOĞA figürü ile birleşiyor, ve DOĞA’yı Mezzo-Soprano temsil ediyor. Eser tamamen kadın müzisyenler tarafından seslendirilecektir. Piyanist, kendi enstrümanı dışında aynı zamanda Bendir’i de çalacaktır (Bendir – sonsuz devinim ve ritim, varoluşun kesintisiz nefesini temsil edecek).
Beste, biçimsel anlamda tamamen serbest bestelenmiştir, kavram üzerine yapılan tefekkür sonucunda doğan sinematografik yaklaşımıyla; aynı zamanda müzik tarzı olarak kısıtlamalardan tamamen özgürdür. Fakat buna rağmen etnik köken, atonal ve “film müziği” öğelerin birbirilerine geçmiş olduğu kendine özgü bir müzik tarzı fark ediliyor.
Prolog ve Epilog bölümleri dışındaki bölümlerden her birinde solist rolünü üstlenecek bir enstrüman mevcuttur. Prolog bölümünde verilen DOĞA ana teması her bir bölümde kendini farklı biçimlerde hatırlatıyor. Bölümlerin başlangıcında “BUZ” halinde olan cemrelere DOĞA’nın ana teması “dokunduğunda” durağanlıktan uyanıp harekete geçen cemreler, sonunda dönüşüyor ve BAHAR /AŞK halini alıyor. Her bölüm, bir önceki bölümlerin öğelerini taşıyor. Son bölüm Epilog ise bir kutlamadır, her bölümün temalarının coşkulu bir kucaklaşmadır.
Anjelika Akbar bestede özgün temalar dışında “Ben Melamet Hırkasını /Haydar Haydar” ilahisini; aidiyet konusunda hala netleşmemiş olsa dahi, Itri’ye ait olan “Tekbir” teması, ve Moğolistan/Kazakistan steplerinde doğan “Chinggis Ayalguu –A” adlı antik bir halk müziği örneğini kullandı.
“Üç Cemre, Üç Aşk” sadece bir konser değil, aynı zamanda değişik bir dekoru olan bir sahne performansıdır.


Detaylı bilgi için http://www.fulyasanat.org/

Yorumlar