"7 Mart - 8 Nisan 2013"
Fulya Sanat, 7 Mart 2013, 20.00
“Duo Konseri “
Ellen Jewett, keman
Atilla Aldemir, viyola
“Ender
bir keman viyola şöleni”
Dünya'
da yüzbinlerce genç piyano öğrencisinin zevkle çaldığı Bach’ ın İki
Sesli İnvensiyonlarının keman ve viyola uyarlamasından bir seçki, oda
müziğine, rengârenk eserlerle katkıda bulunmuş Martinu’ nun sevilen
yapıtlarından Üç Madrigal, Saygun’ un solo keman için yazdığı Partita’dan
Prelüd, Wieniawski’ nin heyecan dolu Etüt - Kaprisleri, Mozart’
ın nefes kesici Sol Majör Düeti, Vieuxtemps’ ın Paganini’nin dehasına
ithafen yazdığı solo viyola için Capriccio, Norveçli besteci Halvorsen’ in
Handel’ den uyarladığı büyülü ve gözyaşartıcı Pasakalya’ sı
dinleyicilerle buluşmak için geriye doğru gün sayıyor.
W. A. Mozart
Keman
ve viyola için Düet, Sol Majör, KV 423
B. Martinu
Keman
ve viyola için 3 Madrigal, H. 313
J. S. Bach
İki
Sesli İnvensiyonlardan bir seçki ( keman ve viyola için )
A.Adnan Saygun
Solo
keman için Partita’dan Prelüd, Op. 36
H. Wieniawski
İki
keman için Etüt – Kaprisler, Op. 18
3
numaralı Re Majör Etüt – Kapris
4
numaralı La minör Etüt – Kapris
H. Vieuxtemps
Solo
viyola için Capriccio, Op. 55 ( Hommage a Paganini )
Handel-Halvorsen
Keman
ve viyola için Passacaglia
Fulya Sanat, 14 Mart 2013, 20.00
“Oda Müziği Konseri”
Tuluğ Tırpan, piyano
Sevil Ulucan Weinstein, keman
Beste Tıknaz Modiri, viyola
Erman İmayhan, viyolonsel
“Bach,
Mozart ve egzotik Brezilya”
Festival’deki
bu konser eski kıtanın dâhi yaratıcılarını Brezilyalı çılgın bestecilerle
buluşturuyor. Bach’ ın genelde piyano ile seslendirilen Üç Sesli
İnvensiyonları keman, viyola ve viyolonsel uyarlaması ile Türkiye’de ilk
defa seslendirilecek. Brezilya’nın dâhi çocuğu Egberto Gismonti’ nin buram
buram karnaval kokan Frevo adlı hızlı ve ateşli eseri; John Mc Laughlin ve Paco
de Lucia’nın favorilerindendir. Bu eseri Bach ve Mozart’ ın yanında festivale
davet ettik. Miles Davis’in “dünyanın en etkileyici müzisyeni”
olarak tabir ettiği Hermeto Pascoal‘ ın hayatının en mutlu
gününü müziğe döktüğü Santa Catarina’ sı ise ışık dolu tropikal bir
şiirdir. Ve Mozart’ ın Piyano ve Yaylı Çalgılar Dörtlüsü… Bestecinin oda müziği
için yazdığı, ustalığın rüzgârına kapılmış nefis eserlerinden biri daha.
Zarafet ve macera dolu bu konser kendini bahara kaptırmış bir oda müziği
şöleni...
J. S. Bach
Üç
Sesli İnvensiyonlardan bir seçki ( keman, viyola ve çello için )
E. Gismonti
Sete
Aneis
E. Gismonti
Frevo
H. Pascoal
Santa
Catarina
W. A. Mozart
Piyanolu
Dörtlü, M, bemol Majör, KV 493
Fulya Sanat, 21 Mart 2013, Saat
20.00
“Oda Müziği Konseri”
Çağatay Akyol, arp
Ankara Filarmoni Orkestrası Solistleri
Cem Önertürk, flüt
Bora Akyol, klarinet
Özgür Baskın, keman
Nurperi Yücesoy, keman
Barış Uluçınar, viyola
Onur Şenler, viyolonsel
Umur Koçan, kontrabas
“Barok, klasik ve izlenimci bir bahar ayini”
Fransız
izlenimcilerle Alman barok bestecilerin Mozart ve 18. yüzyılın önemli
simalarından Çek besteci Reicha’ nın eserlerinin bir araya geldiği bu konser,
oda müziğinin sihirli eserleri ile büyülü dönemleri arasında mekik dokuyor.
Debussy’ ye özgü antik tınılar, gizemli imgelerle dinleyiciyi etkileyen Danses
Sacrée et Profane; arpın lirik doğasını ve zarafetini nefis duyuşlarla
işleyen, Ravel’in en sevilen eserlerinden Introduction et Allegro, oda
müziğinde çok özel bir yeri olan yine Ravel’ in keman-çello sonatından
bölümler; Fauré tarafından müthiş bir melankoli ile döşenmiş, herkesin
sevgilisi Pavane; çalındığı tüm salonlarda flamenko ve İspanyol rüzgârları
estiren, Ibert’ in en sevilen eserlerinden Entr’acte, Mozart' ın hayatının
sonlarında yazdığı zarif danslardan bir demet, Reicha’nın cıvıl cıvıl, nefis
melodilerle uçuşan klarnetli beşlisinden bölümler; Handel’in barok konçertolar
içinde şiirsel bir yere sahip Arp Konçertosu; çağının en üretken, en sevilen,
zamanın en lezzetli melodilerini yazanlardan biri olan Telemann’ın flüt
ve keman sonatı…
C. Debussy
Dances
Sacree et Profane, L. 103
A.Reicha
Klarnet
ve Yaylılar için Beşli' den bölümler, Opus 107
G. Faure
Habanera
J. Ibert
Entr’acte
G. F. Handel
Arp
Konçertosu, Si bemol Majör, Op. 4/6, HWV 294
G. P. Telemann
Blokflüt
ve Keman Sonatı, TWV 40 : 111
W.A.Mozart
6
Landler, KV 606
M. Ravel
Introduction
et Allegro
Fulya Sanat, 24 Mart 2013, 20.00
“Oda Müziği Konseri”
Bilkent Nefesli Topluluğu
Selçuk
Akyol, obua
Ufuk
Soygürbüz, obua
Nusret
İspir, klarinet
Selen
Akçora, klarinet
Onur
Üzülmez, fagot
Ozan
Evruk, fagot
Cem
Akçora, korno
Sertan
Sancar, korno
“Nefesli
çalgıların büyülü armonisi”
Macar
müziğinin duayeni olarak tabir edilen ve 95 yaşında aramızdan ayrılan üretken
ve çok yönlü besteci Ferenc Farkas’ın ortaçağ renkleri ve şiirselliği ile
dokuduğu Contrafacta Hungarica ülkemizde ilk defa
seslendirilecek. Prokofiev’ in dünyaca ünlü Romeo ve Juliet bale
müziğinden Nefesli Çalgılar Sekizlisi uyarlaması tam bir şölen. Shakespeare’in
aynı adlı eserinde şahit olduğumuz dramlar, kavgalar ve umutsuz aşk, Rus
bestecinin hayal gücüyle bambaşka bir zenginlik kazanıyor. Mozart’ ın onca
yoğunluğu arasında bir haftada tamamladığı Nefesli Çalgılar Sekizlisi olağanüstü
güzellikte dramatik bir çerçevede gelişen güçlü duyguların ve Mozart’a özgü
lirizmin iç içe tınladığı bir abide eser. Handel’in belki de en
sevilen eseri olan Su Müziği’nin Nefesli Çalgılar Sekizlisi uyarlaması ile
barok coşkular eşliğinde kapanacak konser müzikseverler için kaçırılmayacak bir
etkinlik.
F. Farkas
“Contrafacta
Hungarica”, ortaçağ ve rönesans macar melodileri
S. Prokofiev
Romeo
ve Jülyet Süiti’nden bölümler ( nefesli çalgılar sekizlisi için uyarlama
)
W. A. Mozart
Do
Minör Serenad, KV 388
G. F. Handel
Kraliyet
Maytap Seremoni Müziği' nden bölümler, HWV 351 ( Royal Fireworks Music )
Fulya Sanat, 28 Mart 2013, 20.00
“4 El Piyano ve 2 Piyano Konseri”
Özgür Aydın, piyano
Muhhiddin Dürrüoğlu, piyano
"Periler,
prensler, masallar ve büyücü çırakları"
Festivaldeki
bu konserde Çaykovski’ nin ünlü bale müzikleri dinleyicilerle buluşuyor. Uyuyan
Güzel balesinin dört el için piyano
uyarlaması, Rachmaninov tarafından gerçekleştirildi. Bir diğer
Çaykovski efsanesi Fındıkkıran bale müziği, dört el çalınan piyanonun
tuşlarından yükselen notalarla dinleyicilere çok sevilen bir masalı müzik
diliyle anlatacak. Dukas’ nın dünyaca meşhur, en çok seslendirilen eseri
olan Büyücü Çırağı senfonik şiiri, konserde iki piyano
uyarlamasıyla yorumlanacak. Dukas’ nın çağdaşı ünlü bestecileri de
derinden etkilemiş olan bu eser bir dünyamıza masal diyarından eşsiz bir
armağan. Ravel’ in piyano çalan iki küçük çocuk için yazdığı Kaz Ana Süiti ( Ma
Mere l’Oye ) aslında hem küçüklere hem de büyüklere anlatıyor masalları.
Dört el piyanodan yükselen tılsımlı melodiler, Kaf Dağı’nın ardına götüren
egzotik akorlar ve perilerin bahçesinde gerçekleşen final...
Bu
konser güzel masalları müzikle şenlendiriyor.
M.Ravel
Ma
Mere L’Oye / Kaz Ana Suiti
Çaykovski-Rachmaninoc
Uyuyan
Güzel Bale Müziği' nden bölümler (4 el piyano için uyarlama)
P. I. Çaykovski
Fındıkkıran
Bale Müziği' nden bölümler (4 el piyano için uyarlama)
P. Dukas
L’
Apprenti Sorcier / Büyücü Çırağı (iki piyano için uyarlama)
Fulya Sanat, 4 Nisan 2013, 20.00
“Film Müzikleri Konseri”
Federica Torbidoni, flüt
Diletta Dell’amore, obua
Giannina Guazzaroni, keman
Cecilia Amadori, viyolonsel
Deborah Vico, piyano
“Federico
Fellini' yi Anma Konseri”
Sinema
tarihinin en büyük yönetmenlerinden Federico Fellini tam yirmi sene evvel
aramızdan ayrıldı. Arkasında bıraktığı filmler dünyada belli bir yaş üzerindeki
pek çok sinemasever tarafından tekrar tekrar seyredilir. Amarcord, Tatlı
Hayat, Sekiz Buçuk, La Strada gibi filmlere karşı duyduğumuz hayranlıkta
elbette bu filmlerin müziğini bestelemiş olan Nino Rota’ nın da büyük payı
vardır. Federico Fellini’ yi ölümünün yirminci yılında anacağımız,
nostalji dolu bu konserde yaşayan efsane Ennio Morricone’ nin dünyaca ünlü
filmler için yazdığı müziklerden de bir demet seslendirilecek.
N. Rota
Amarcord
N. Rota
Casanova
E. Morricone Bir Zamanlar
Amerika
N. Rota
Tatlı Hayat ( La Dolce Vita )
E. Morricone Mission
N. Rota
Cabiria Geceleri
N. Rota
Boccaccio
‘70
E. Morricone Cinema
Paradiso
N. Rota
Leopar
( L.Visconti )
N. Rota
Ruhların Giulietta’sı
N. Rota
La Strada Süiti
E. Morricone
Bir Zamanlar
Batıda
N. Rota
Sekizbuçuk ( Otto e
Mezzo )
Saint Antuan Kilisesi, Beyoğlu, 8 Nisan
2013,20.30
“Barok Oda Müziği Konseri”
Judit Rajk, kontralto
Geza Hargitai, fagot
Gabor Csonka, keman
Gyula Mohacsi, viyola
“Budapeşte'
den Barok Yankılar”
Opus
Amadeus Oda Müziği Festivali zengin bir barok şölenle İstanbul’ a veda ediyor.
Konserde Bach ve Handel’ in kontralto için yazdığı üç muhteşem arya
Beyoğlu’ndaki Saint Antoine Katolik Kilisesi’ nin özel akustiğinde
müzikseverlerle buluşuyor. Barok çağın sevilen ve popüler sanatçılarından,
İtalyan besteci Caldara ile Alman besteci Telemann’ ın
kantatları Türkiye’de ilk kez seslendirilecek. Konserde yine
Telemann ve Corelli’ nin barok dönemin tadını yoğun bir tarzda
hissettiren trio’ları, Bach ‘ın dünyaca ünlü Re Minör Toccata ve Füg’ünün
oda müziği için uyarlaması ve 17. yüzyılda yaşamış Kajoni’
nin koleksiyonundan şarkılar ve melodiler İstanbul’lu barokseverler için
kaçırılmaz lezzetler sunuyor.
J.Kajoni
Kendi
kodeksinden eski şarkılar ve melodiler
G. F. Handel
Keman,
viyola ve fagot için Do Majör Sonat, HWV 365
J. S. Bach
Johannes
Pasyon’ undan kontralto için arya, "Es ist vollbracht”, BWV 245
J. S. Bach
Si
Minör Mass’ten kontralto için arya, "Agnus Dei", BWV 232
G. F. Handel
Messiah
Oratoryosu’ndan kontalto için arya, "Thou art gone up on
high...", HWV 56
A.Corelli
Re
Majör Trio Sonatı, Op. 5 no. 1
G.P. Telemann
Re
Minör Trio Sonatı, TWV 42 C2
A.Caldara
Kontralto
için Kantat, “Astri”
J.S.Bach
Re
Minör Toccata ve Füg, BWV 565
G.P.Telemann
Kontralto
için Kantat, “Entzückende Lust”, TWV 1: 442
Detaylı bilgi için www.odamuzigifestivali.com
Yorumlar
Yorum Gönder