Uluslararası Opus Amadeus Oda Müziği Festivali 2013


"7 Mart - 8 Nisan 2013"













Fulya Sanat, 7 Mart 2013, 20.00











“Duo Konseri “
 Ellen Jewett, keman
Atilla Aldemir, viyola

 “Ender bir keman viyola şöleni”

Dünya' da yüzbinlerce genç piyano öğrencisinin zevkle çaldığı Bach’ ın İki Sesli İnvensiyonlarının keman ve viyola uyarlamasından bir seçki, oda müziğine, rengârenk eserlerle katkıda bulunmuş Martinu’ nun sevilen yapıtlarından Üç Madrigal, Saygun’ un solo keman için yazdığı Partita’dan Prelüd, Wieniawski’ nin heyecan dolu Etüt - Kaprisleri, Mozart’ ın nefes kesici Sol Majör Düeti, Vieuxtemps’ ın Paganini’nin dehasına ithafen yazdığı solo viyola için Capriccio, Norveçli besteci Halvorsen’ in Handel’ den uyarladığı büyülü ve gözyaşartıcı Pasakalya’ sı dinleyicilerle buluşmak için geriye doğru gün sayıyor.

W. A. Mozart
Keman ve viyola için  Düet,  Sol Majör, KV 423

B. Martinu
Keman ve viyola için  3 Madrigal, H. 313

J. S. Bach
İki Sesli İnvensiyonlardan bir seçki ( keman ve viyola  için )

A.Adnan Saygun
Solo keman için Partita’dan Prelüd, Op. 36

H. Wieniawski
İki keman için Etüt – Kaprisler, Op. 18
3 numaralı Re Majör Etüt – Kapris
4 numaralı La minör Etüt – Kapris

H. Vieuxtemps
Solo viyola için Capriccio, Op. 55  ( Hommage a Paganini )

Handel-Halvorsen
Keman ve viyola için Passacaglia




Fulya Sanat,  14  Mart 2013, 20.00











“Oda Müziği Konseri”
Tuluğ Tırpan, piyano
Sevil Ulucan Weinstein, keman
Beste Tıknaz Modiri, viyola
Erman İmayhan, viyolonsel

“Bach, Mozart ve  egzotik  Brezilya”

Festival’deki  bu konser eski kıtanın dâhi yaratıcılarını Brezilyalı çılgın bestecilerle buluşturuyor. Bach’ ın genelde piyano ile seslendirilen Üç Sesli İnvensiyonları keman, viyola ve viyolonsel uyarlaması ile Türkiye’de ilk defa seslendirilecek. Brezilya’nın dâhi çocuğu Egberto Gismonti’ nin buram buram karnaval kokan Frevo adlı hızlı ve ateşli eseri; John Mc Laughlin ve Paco de Lucia’nın favorilerindendir. Bu eseri Bach ve Mozart’ ın yanında festivale davet ettik. Miles Davis’in  “dünyanın en etkileyici müzisyeni”  olarak tabir ettiği  Hermeto Pascoal‘ ın  hayatının en mutlu gününü müziğe döktüğü Santa Catarina’ sı ise ışık dolu tropikal bir şiirdir. Ve Mozart’ ın Piyano ve Yaylı Çalgılar Dörtlüsü… Bestecinin oda müziği için yazdığı, ustalığın rüzgârına kapılmış nefis eserlerinden biri daha. Zarafet ve macera dolu bu konser kendini bahara kaptırmış bir oda müziği şöleni...

J. S. Bach
Üç Sesli İnvensiyonlardan bir seçki ( keman, viyola ve çello için )

E. Gismonti
Sete Aneis

E. Gismonti
Frevo

H. Pascoal
Santa Catarina

W. A. Mozart
Piyanolu Dörtlü, M, bemol Majör, KV 493






Fulya Sanat, 21  Mart 2013, Saat 20.00











“Oda Müziği Konseri”
 Çağatay Akyol, arp
Ankara Filarmoni Orkestrası Solistleri
Cem Önertürk, flüt   
Bora Akyol, klarinet   
Özgür Baskın, keman
Nurperi Yücesoy, keman   
Barış Uluçınar, viyola  
Onur Şenler, viyolonsel
Umur Koçan, kontrabas

 “Barok, klasik ve izlenimci bir bahar ayini”

Fransız izlenimcilerle Alman barok bestecilerin Mozart ve 18. yüzyılın önemli simalarından Çek besteci Reicha’ nın eserlerinin bir araya geldiği bu konser, oda müziğinin sihirli eserleri ile büyülü dönemleri arasında mekik dokuyor. Debussy’ ye özgü antik tınılar, gizemli imgelerle dinleyiciyi etkileyen Danses Sacrée et Profane; arpın lirik doğasını ve  zarafetini nefis duyuşlarla işleyen, Ravel’in en sevilen eserlerinden Introduction et Allegro, oda müziğinde çok özel bir yeri olan yine Ravel’ in keman-çello sonatından bölümler; Fauré tarafından müthiş bir melankoli ile döşenmiş, herkesin sevgilisi Pavane; çalındığı tüm salonlarda flamenko ve İspanyol rüzgârları estiren, Ibert’ in en sevilen eserlerinden Entr’acte, Mozart' ın hayatının sonlarında yazdığı zarif danslardan bir demet, Reicha’nın cıvıl cıvıl, nefis melodilerle uçuşan klarnetli beşlisinden bölümler; Handel’in barok konçertolar içinde şiirsel bir yere sahip Arp Konçertosu; çağının en üretken, en sevilen,  zamanın en lezzetli melodilerini yazanlardan biri olan Telemann’ın flüt ve keman sonatı…

C. Debussy
Dances Sacree et Profane, L. 103

A.Reicha
Klarnet ve Yaylılar için Beşli' den bölümler, Opus 107

G. Faure
Habanera

J. Ibert
Entr’acte

G. F. Handel
Arp Konçertosu,  Si bemol Majör, Op. 4/6, HWV 294

G. P. Telemann
Blokflüt ve Keman Sonatı, TWV 40 : 111

W.A.Mozart
6 Landler, KV 606

M. Ravel
Introduction et Allegro






Fulya Sanat, 24  Mart 2013, 20.00









“Oda Müziği Konseri”
Bilkent Nefesli Topluluğu

Selçuk Akyol, obua         
Ufuk Soygürbüz, obua     
Nusret İspir, klarinet
Selen Akçora, klarinet
Onur Üzülmez, fagot     
Ozan Evruk, fagot
Cem Akçora, korno      
Sertan Sancar, korno

“Nefesli çalgıların büyülü armonisi”

Macar müziğinin duayeni olarak tabir edilen ve 95 yaşında aramızdan ayrılan üretken ve çok yönlü besteci Ferenc Farkas’ın ortaçağ renkleri ve şiirselliği ile dokuduğu Contrafacta Hungarica ülkemizde ilk defa seslendirilecek. Prokofiev’ in dünyaca ünlü  Romeo ve Juliet bale müziğinden Nefesli Çalgılar Sekizlisi uyarlaması tam bir şölen. Shakespeare’in aynı adlı eserinde şahit olduğumuz dramlar, kavgalar ve umutsuz aşk, Rus bestecinin hayal gücüyle bambaşka bir zenginlik kazanıyor. Mozart’ ın onca yoğunluğu arasında bir haftada tamamladığı Nefesli Çalgılar Sekizlisi olağanüstü güzellikte dramatik bir çerçevede gelişen güçlü duyguların ve Mozart’a özgü lirizmin iç içe tınladığı bir abide eser. Handel’in  belki de  en sevilen eseri olan Su Müziği’nin Nefesli Çalgılar Sekizlisi uyarlaması ile barok coşkular eşliğinde kapanacak konser müzikseverler için kaçırılmayacak bir etkinlik.

F. Farkas
“Contrafacta Hungarica”,  ortaçağ ve rönesans macar melodileri

S. Prokofiev
Romeo ve Jülyet Süiti’nden bölümler (  nefesli çalgılar sekizlisi için uyarlama )  

W. A. Mozart
Do Minör Serenad, KV 388

G. F. Handel
Kraliyet Maytap Seremoni Müziği' nden bölümler, HWV 351 ( Royal  Fireworks Music )





Fulya Sanat, 28 Mart 2013, 20.00









“4 El Piyano ve 2 Piyano Konseri”
 Özgür Aydın, piyano
Muhhiddin Dürrüoğlu, piyano

"Periler, prensler, masallar ve büyücü çırakları"
Festivaldeki bu konserde Çaykovski’ nin ünlü bale müzikleri dinleyicilerle buluşuyor. Uyuyan Güzel balesinin dört el için piyano uyarlaması, Rachmaninov tarafından gerçekleştirildi. Bir diğer Çaykovski efsanesi Fındıkkıran bale müziği, dört el çalınan piyanonun tuşlarından yükselen notalarla dinleyicilere çok sevilen bir masalı müzik diliyle anlatacak. Dukas’ nın dünyaca meşhur, en çok seslendirilen  eseri olan  Büyücü Çırağı senfonik şiiri, konserde iki piyano uyarlamasıyla yorumlanacak. Dukas’ nın çağdaşı ünlü bestecileri de derinden etkilemiş olan bu eser bir dünyamıza masal diyarından eşsiz bir armağan. Ravel’ in piyano çalan iki küçük çocuk için yazdığı Kaz Ana Süiti ( Ma Mere l’Oye ) aslında hem küçüklere hem de  büyüklere anlatıyor masalları. Dört el piyanodan yükselen tılsımlı melodiler, Kaf Dağı’nın ardına götüren egzotik akorlar ve perilerin bahçesinde gerçekleşen final...
Bu konser güzel masalları müzikle şenlendiriyor.

M.Ravel
Ma Mere L’Oye / Kaz Ana Suiti

Çaykovski-Rachmaninoc
Uyuyan Güzel Bale Müziği' nden bölümler  (4 el piyano için uyarlama)

P. I. Çaykovski
Fındıkkıran Bale Müziği' nden bölümler (4 el piyano için uyarlama)

P. Dukas
L’ Apprenti Sorcier / Büyücü Çırağı  (iki piyano için uyarlama)




Fulya Sanat, 4 Nisan 2013, 20.00









“Film Müzikleri  Konseri”
Federica Torbidoni, flüt
Diletta Dell’amore, obua
Giannina Guazzaroni, keman
Cecilia Amadori, viyolonsel
Deborah Vico, piyano


“Federico Fellini' yi Anma Konseri”

Sinema tarihinin en büyük yönetmenlerinden Federico Fellini tam yirmi sene evvel aramızdan ayrıldı. Arkasında bıraktığı filmler dünyada belli bir yaş üzerindeki pek çok sinemasever tarafından tekrar tekrar seyredilir. Amarcord, Tatlı Hayat, Sekiz Buçuk, La Strada gibi filmlere karşı duyduğumuz hayranlıkta elbette bu filmlerin müziğini bestelemiş olan Nino Rota’ nın da büyük payı vardır.  Federico Fellini’ yi ölümünün yirminci yılında anacağımız, nostalji dolu bu konserde yaşayan efsane Ennio Morricone’ nin dünyaca ünlü filmler için yazdığı müziklerden de bir demet seslendirilecek.  

N. Rota                 Amarcord               
N. Rota                 Casanova  
E. Morricone       Bir Zamanlar Amerika                             
N. Rota                 Tatlı Hayat ( La Dolce Vita )        
E. Morricone       Mission  
N. Rota                 Cabiria Geceleri                                 
N. Rota                 Boccaccio ‘70        
E. Morricone       Cinema Paradiso         
N. Rota                 Leopar ( L.Visconti )  
N. Rota                 Ruhların Giulietta’sı                                                
N. Rota                 La Strada Süiti
E. Morricone       Bir Zamanlar Batıda                 
N. Rota                 Sekizbuçuk ( Otto e Mezzo )



Saint Antuan Kilisesi, Beyoğlu, 8 Nisan 2013,20.30
“Barok Oda Müziği Konseri”

Judit Rajk, kontralto       
Geza Hargitai, fagot  
Gabor Csonka,  keman    
Gyula Mohacsi, viyola

“Budapeşte' den Barok Yankılar”

Opus Amadeus Oda Müziği Festivali zengin bir barok şölenle İstanbul’ a veda ediyor. Konserde Bach ve Handel’ in kontralto için yazdığı üç muhteşem arya Beyoğlu’ndaki Saint Antoine Katolik Kilisesi’ nin özel akustiğinde müzikseverlerle  buluşuyor. Barok çağın sevilen ve  popüler sanatçılarından, İtalyan besteci Caldara ile Alman besteci Telemann’ ın kantatları Türkiye’de ilk kez seslendirilecek. Konserde yine  Telemann ve Corelli’ nin barok  dönemin tadını yoğun bir tarzda hissettiren  trio’ları, Bach ‘ın dünyaca ünlü Re Minör Toccata ve Füg’ünün oda müziği için uyarlaması ve 17. yüzyılda  yaşamış Kajoni’ nin koleksiyonundan şarkılar ve melodiler İstanbul’lu barokseverler için kaçırılmaz lezzetler sunuyor.

J.Kajoni
Kendi  kodeksinden  eski şarkılar ve melodiler

G. F. Handel
Keman, viyola ve fagot için  Do Majör Sonat, HWV 365

J. S. Bach
Johannes Pasyon’ undan kontralto için arya, "Es ist vollbracht”, BWV 245

J. S. Bach
Si Minör Mass’ten kontralto için arya,  "Agnus Dei", BWV 232

G. F. Handel
Messiah Oratoryosu’ndan kontalto için arya,  "Thou art gone up on high...", HWV 56

A.Corelli
Re Majör Trio Sonatı, Op. 5 no. 1

G.P. Telemann
Re Minör Trio Sonatı, TWV 42 C2

A.Caldara
Kontralto için Kantat, “Astri”

J.S.Bach
Re Minör Toccata ve Füg, BWV 565

G.P.Telemann
Kontralto için Kantat, “Entzückende Lust”, TWV 1: 442

Detaylı bilgi için www.odamuzigifestivali.com


Yorumlar